חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
חגי הנביא
תאריך הילולא: לא ידוע מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes
ירושלים: הר הזיתים.
במערת הנביאים חגי, זכריה ומלאכי במעלה ההר.
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes
קיבל מיחזקאל ולפי הרמב"ם [רבי משה בן מימון] קיבל מעזרא.
נמנה על 120 הזקנים שהיו בבית דינו של עזרא ונקראו אנשי כנסת הגדולה.
התנבא בשנת שתים לדריווש (תלמוד בבלי מגילה ט"ו/א'), "בשנת שתים לדריוש המלך ['הוא דריוש מלך פרס שהיה אחר אחשורוש ומצינו במדרש ויקרא רבה שבנה של אסתר היה' – רש"י] בחודש השישי ['הוא חודש אלול' – מהר"י קרא] ביום אחד לחודש, היה דבר י-הוה ביד-חגי הנביא אל-זרובבל בן-שאלתיאל פחת יהודה ואל-יהושע בן-יהוצדק הכהן הגדול לאמר" (חגי א'/א'), "עלו ההר והבאתם עץ ובנו הבית..." (חגי א'/ח'), 'ונבא חגי בשם ה' שיתחילו בבנין ולא ימתינו על רישיון כי הגיע הזמן והיה הדבור אל זרובבל, כי אם היו זוכים והיה אז הגאולה האמתית היה מצמיח קרן לבית דוד וזרובבל היה המשיח' (מלבי"ם).
"בשביעי ['בחודש השביעי' – אבן עזרא] בעשרים ואחד לחודש, היה דבר י-הוה ביד-חגי הנביא לאמר" (חגי ב'/א').
"בעשרים וארבעה לתשיעי ['הם החלו להכין בנין הבית בחודש השישי שהוא אלול ובחודש התשיעי שהוא כסליו בכ"ד בו החלו לבנות ובו ביום היה דבר ה' ביד חגי הנביא' – רד"ק] בשנת שתים לדריווש, היה דבר י-הוה ביד-חגי הנביא לאמר" (חגי ב'/י'). "אמור אל-זרובבל פחת-יהודה לאמר, אני מרעיש את-השמים ואת-הארץ" ['כי באשר שיצמח צמח לבית דוד תלוי בזמן שתגיע הגאולה האמיתית וצריך שיקדם לה מלחמת גוג ומגוג ובזמן בית שני... לא הגיע זמן התיקון כי לא זכו הדור ההוא על פי מעשיהם, והודיע אל זרובבל שבכל זאת דבר ה' לא ישוב ריקם ובוא יבוא בעת מן העיתים' – גיא חזיון] (חגי ב'/כ"א).
'אלו המשניות כתבו חמישה צדיקים גדולים והם: שימור הלוי וחזקיה וצדקיה וחגי הנביא וזכריה בן עדו הנביא והם גנזו כלי בית המקדש ועושר האוצרות שהיו בירושלים' (מסכת כלים של בית המקדש).
'חגי זכריה ומלאכי נביאים אחרונים הם' (תלמוד בבלי סוטה מ"ח/ב').
'משמתו נביאים האחרונים חגי, זכריה ומלאכי נסתלקה רוח הקודש מישראל' (תלמוד בבלי יומא ט'/ב').