חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
המקובל רבי יצחק חי טייב
תאריך הילולא: ט''ז אייר מקום קבורה: תוניסיה
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:way
טוניס: בית החיים בבורג'יל
(בסמוך ציון רבי יצחק טייב).
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes

בנו (היחיד): ר' רפאל.

נולד בי"ט כסלו ה'תק"ח. במשך כ – 3 שנים רצופות לא יצא מחדרו, שקד על לימוד התורה ופעם ביום אמו הכניסה לחדרו אוכל. בעודו צעיר לימים החל לכתוב חידושי תורה ובמשך השנים התאספו חידושים רבים על שולחנו. באחד הימים הגיעו אורחות אל אמו ובמהלך שיחתן אמרה אמו כי זה שלוש שנים שבנה לא יודע מה זה רחוב וכל היום הוא לומד וכותב. הנשים הפחידו אותה שמא ישתגע ויעצו לה לשרוף את כתביו. בשריפה זו אבדו רוב חידושיו ומה שניצל מן השריפה ראה אור לאחר פטירתו בספר "חלב חטים".
נודע בפשטות הליכותיו, בעל תושייה רבה והבנה מעמיקה של נפש האדם. עסק בקבלה מעשית, חולל ניסים ונפלאות והגיע למדרגת ראיית הנולד. ר' חיים דוד אזולאי [החיד"א] העיד [בספרו "מעגל טוב"] כי פגש כ-300 תלמידי חכמים בטוניס, בתוכם נערים בני י"ד שנה הקולעים אל השערה ובין אותם נערים היה גם ר' יצחק חי אשר בגיל 14 כבר היה שלם בכל מידותיו.
בשנת ה'תקצ"ז השיב את נשמתו ליוצרה ונטמן בבית החיים הישן אלקדימה, כעבור זמן הרשויות החליטו להקים במקום גן ציבורי ונתנו הוראה להעביר את הטמונים בבית החיים. רוב אנשי הקהילה היהודית התקבצו בבית החיים ונשאו אותו בידיהם לבית החיים בבורג'יל.
על שמו נקראו כ-17 רחובות, כוללים ובתי כנסת ברחבי ארץ ישראל וכן חדר לימוד בכותל המערבי.
ההילולות לכבודו מתקיימות בשני תאריכים:
האחת ב-י"ט בכסלו [יום הולדתו] והשניה [נפוצה רק לאחרונה] ב-ט"ז אייר.

מספריו:
• חלב חטים (ק)

התמונות באדיבות ר' דניאל טייב,
נין ונכד של ר' יצחק חי והמוציא לאור של הספר
"חלב חטים" 09-7661166
כל הזכויות שמורות לדניאל טייב
ואין להעתיק
כמו כל התמונות שבאתר!